X
20 جولای

حضور فیروز ویسانلو نوازنده چیره دست در استودیو سرنا

فیروز ویسانلو نوازنده چیره دست در سال ۱۳۵۰ در شهر تهران متولد شد .
پدرش از نوازندگان نخبه و برجسته ویولون در استان گیلان و با سابقه در زمینه مدیریتی موسیقی است .
مدیریت مرکز موسیقی استان گیلان و عضویت در شورای موسیقی صدا و سیما شهرستان رشت از سوابق عالی مدیریتی پدر ایشان محسوب می گردد.
فیروز تحصیلات خود را در دوره دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک به پایان رساند و در زمان کودکی در خانه آنها سازهایی همچون ویولن و تنبک و سنتور وجود داشت و در یک سالگی یک ساز گیتار هدیه گرفت . بااینکه همه چیز برای او فراهم بود ولی با همت و پشتکار خود به اوج رسید.
این پشتکار را در ابتدا با فراگیری منظم ساز ملودیکا و سپس کیبورد و پیانو نشان داد و در سن۱۲ سالگی علاقه او نسبت به ساز گیتار روز به روز بیشتر شد.
پدرش با وجود این که نوازنده برجسته ویولون بود اما تجربه آنچنانی در زمینه نواختن گیتار نداشت از طرف دیگر هم با توجه به نبود استاد و منابع و امکانات لازم در زمینه موسیقی در گذشته نه چندان دور شمال کشور ، فیروز خود معلم خود می شود و با تمرین و ممارست گیتار را تا حد زیادی فرا میگیرد.
بعد از مدت زمانی برای اولین بار با آقای فرزاد دانشور از اساتید فعلی دانشگاه تهران ، کار با گیتار را به صورت شاگردی آغاز می نماید . چند سال بعد به تهران مراجعت و زیر نظر استاد پرآوازه آن دوران در زمینه گیتار پاپ آقای بهمن نفتچی، به فراگیری بیشتر و پربار کردن اندوخته هایش نیز می پردازد .
برادران وذن و سپس بهداد مقدسی از اساتید ایشان بودند .
وی در صدا و سیمای مرکز گیلان چند کار آهنگسازی و تنظیم انجام داد و حتی به عنوان خواننده لوح تقدیر دریافت نمود.
بعد از تحولات سیاسی دوم خرداد سال ۷۶ در ایران و با توجه به آزادی عمل ها و اصلاحات که در آن دوران بیشتر بر سر زبانها بود موسیقی پاپ در ایران بعد از انقلاب شکل و جان تازه‌ای می‌گیرد. محمد اصفهانی، شادمهر عقیلی، خشایار اعتمادی ، علیرضا عصار ،حسین زمان قاسم افشار ، نسل اول خوانندگان پاپ در بعد از انقلاب به حساب می آیند.
برگزاری کنسرت ها و روز به روز افزایش کاست ها و خوانندگان به طرز غیرقابل باور در کشور ایران نشان از تحولات در تفکرات بر موسیقی پاپ بود این تحولات باعث شد تا فیروز ویسانلو هم بتوانند همگام دیگران البته هنرمندان واقعی پاپ نظیر علیرضا عصار و محمد اصفهانی در ایران به فعالیت بپردازد. در سال ۱۳۷۸ برای حضور در کنسرت علیرضا عصار دعوت گردید و اکنون به عنوان اعضای ثابت در برنامه‌های عصار حضور دارد.
از جمله آلبوم هایی که در آن فعالیت داشته غریبه فریدون ، برکت محمد اصفهانی، عشق الهی علیرضا عصار، مانی‌رهنما ،محمد خاکپور اشاره کرد.
ویسانلو را باید جزو نوازندگانی دانست که همیشه با سازش لحظه لحظه های زندگی اش را ساخته است.

Leave A Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *