X
25 مه

کنسرت آنتونیو ری نوازنده اسپانیایی مطرح گیتار فلامنکو ( سالن سرنا )

آنتونیو ری چهره­­ سرشناس موسیقی فلامنکو در سال ۱۹۸۱ در مادرید در خانواده‌ای موسیقیدان به دنیا آمد. او یکی از چهره‌های بسیار شناخته‌شده کنونی در چشم‌انداز موسیقی فلامنکو است.
او اصول ریتم و موسیقی و تکنیک‌های نوازندگی را از استاد ژاپنی‌اش «یوکو کوماستسوب» آموخت.
«ری» تاکنون جوایز بسیاری را در عرصه‌های رقابت نوازندگی گیتار از آن خود کرده است که از جمله‌ی آن می توان به جایزه‌ی نخست پرآوازه‌ترین مسابقه‌ی فلامنکو اسپانیا، «مسابقه‌ی ملی هنر فلامنکو دو کوردوبا» در سال ۲۰۱۰، جایزه‌ی جشنواره‌ی گیتاربوردون ماینز در لس آنجلس، جایزه مسابقه‌ی بین‌المللی کودک گیتار فلامنکو ریکاردو دِ مورسیا، جایزه‌ی مسابقه‌ی ملی گیتار فلامنکو ال هاسپیتالت، جایزه جشنواره‌ی بین‌المللی گیتار فلامنکو « جِرِز» در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد.
نوازندگی او از تکنیکی بسیار بالا و ضرب آهنگی شگفت انگیز برخوردار است.

کنسرت آنتونیو ری، یکی از مطرح‌ترین نوازندگان گیتار فلامنکو در دنیا، به همت مدرسهٔ کوچک فلامنکو و مجموعهٔ (( فرهنگی هنری سرنا )) برگزار شد.
همان‌طور که انتظار می‌رفت ظرفیت سالن سرنا از طرفداران و علاقه‌مندان موسیقی فلامنکو تکیمیل گشته بود. پس از خوش‌آمد گویی توس عبدالرحیم جعفری، مدیر مدرسهٔ
کوچک فلامنکو، آنتونیو ری به‌روی صحنه آمد و ابتدا چند دستگاه به صورت تکنوازی اجرا کرد: تارانتا، فاروکا، آلگریاس، زاپاتئادو.

او سپس از پوریا نیک‌پناه، یکی از نوازندگان خوب گیتار فلامنکو در ایران و مدرس مدرسهٔ کوچک فلامنکو، دعوت کرد تا به‌روی صحنه برود و قطعهٔ تهران (که در سفر قبلی‌‌اش به ایران ساخته بود) را اجرا کردند. برای حسن ختام نیز آنتونیو ری از پدرش دعوت کرد تا بر سر صحنه بیاید و دو قطعهٔ آخر را با او اجرا کند .

کنسرت آنتونیو ری، یکی از مطرح‌ترین نوازندگان گیتار فلامنکو در دنیا، به همت مدرسهٔ کوچک فلامنکو و مجموعهٔ فرهنگی هنری سرنا برگزار شد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت ظرفیت سالن سرنا از طرفداران و علاقه‌مندان موسیقی فلامنکو تکیمیل گشته بود. پس از خوش‌آمد گویی توس عبدالرحیم جعفری، مدیر مدرسهٔ کوچک فلامنکو، آنتونیو ری به‌روی صحنه آمد و ابتدا چند دستگاه به صورت تکنوازی اجرا کرد: تارانتا، فاروکا، آلگریاس، زاپاتئادو.

او سپس از پوریا نیک‌پناه، یکی از نوازندگان خوب گیتار فلامنکو در ایران و مدرس مدرسهٔ کوچک فلامنکو، دعوت کرد تا به‌روی صحنه برود و قطعهٔ تهران (که در سفر قبلی‌‌اش به ایران ساخته بود) را اجرا کردند. برای حسن ختام نیز آنتونیو ری از پدرش دعوت کرد تا بر سر صحنه بیاید و دو قطعهٔ آخر را با او اجرا کند.

آنتونیو ری اواخر اردیبهشت امسال به همت مدرسهٔ کوچک فلامنکو به ایران آمد و در این سفر چند روزه کارگاه‌های آموزشی متعدد، جهت ارتقا سطح فلامنکو در بین علاقه‌مندان ایرانی، در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، قم، اصفهان و آمل برگذار کرد.

 

 

 

 

Leave A Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *