X
09 آگوست

حضور مازیار فلاحی (خواننده ، آهنگساز ، نوازنده ، ترانه سرا و نویسنده ایرانی) در استودیو سرنا

مازیار فلاحی متولد ۲۶ مهر ۱۳۵۳ در تهران است. وی به‌طور حرفه‌ای نوازندگی گیتار را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرد. در سال ۱۳۷۱ در رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه شد و هم‌زمان در مرکز آموزش‌های هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره کارگردانی سینما را در سال ۱۳۷۴ به پایان رساند. فیلم کوتاه «مطرود» اولین تجربه کارگردانی او است. پس از آن در سال ۱۳۷۶ مجموعه داستان‌های کوتاهش را با نام «کلاغ – پاییزکودکی» منتشر کرد. مازیار فلاحی در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ و در نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب، از کتاب ترانه‌های خود تحت عنوان «مجنون لیلی» رونمایی کرد.

در سال ۱۳۸۰ به عضویت گروه کر دانشگاه تربیت مدرس به رهبری الیپس مسیحی درآمد. تئوری موسیقی، سلفژ، ارکستراسیون و موسیقی مکتوب را نزد استاد حمیدرضا دیبازر به مدت ۶ سال فرا گرفت. در همین حال به عضویت گروه کر بهمن به رهبری مهدی قاسمی درآمد. دروس آواز جمعی و تکنیک‌های آواز را نزد اساتید ناربه چولاکیان و شقایق الهیاری گذراند و گیتار کلاسیک را نزد فرزانه رجایی و آیلین ارجمند و نوازندگی پیانو را نزد علیرضا حشمتی افشار ادامه داد.
در اسفند ماه ۱۳۸۶ به دعوت قاسم جعفری آهنگ‌ها و ترانه‌های فیلم مجنون لیلی را نوشت که آغاز رسمی فعالیت خوانندگی وی در عرصه سینما و موسیقی می‌باشد.
از جمله کارهای وی می‌توان به: ساخت موسیقی متن، ترانه‌ها وخوانندگی فیلم‌های دو راه حل برای یک مسئله (به سفارش یونیسف)، مدرسه‌ای برای دیگران، نبش قلب، ققنوس (تلویزیون)، تیتراژ سریال لحظه دیدار (شبکه جام جم)، فیلم‌های به‌دنبال خوشبختی، دلواپسی، بی ستاره، سر سپرده، تیتراژ فیلم سینمایی دختران، سریال قلب یخی، فیلم سینمایی پروانگی اشاره کرد. آلبوم ” قلب یخی ” اولین آلبوم رسمی موسیقی او است.

در آلبوم خاص که در سال ۱۳۹۰ منتشر شد مازیار فلاحی یک قطعه با نام لحظه‌ها دارد. مازیار در ۴ شهریور ۱۳۹۲ دومین آلبوم رسمی خودش با نام لعنت به من را روانه بازار کرد.

سومین آلبوم نیز با نام ماه هفتم در ۲۳ مهرماه ۱۳۹۳ منتشر شد.

مازیار فلاحی در تازه‌ترین تجربهٔ سینمایی خود با «یادم تو را فراموش» به کارگردانی «علی عطشانی» موفق به کسب جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین آهنگسازی از جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم ویند آمریکا شد.

جدیدترین و چهارمین آلبوم موسیقی مازیار فلاحی با عنوان یادم تو را فراموش در تاریخ ۷ شهریور ۱۳۹۶ به بازار موسیقی ایران عرضه شد.
بار دیگر مازیار فلاحی هنرمند محبوب ایرانی صدای عاشقانه‌هایش را به خارج مرزهای ایران رساند. این خوانندهٔ خوش صدا که اجراهای متعددی همچون کنسرتهایی در دبی و کانادا در سال ۲۰۱۳ را در خارج از از ایران تجربه کرده‌است در سوم مهر سال ۱۳۹۴ تور اروپایی خود را در شهرهای مالمو آغاز کرد و در شهرهایی همچون استکهلم، کلن، لندن، منچستر و فرانکفورت به روی صحنه رفت.

موسیقی فیلم:
مجنون لیلی (فیلم سینمایی)
پروانگی (فیلم سینمایی)
دلواپسی (فیلم سینمایی)
به دنبال خوشبختی (فیلم سینمایی)
اسب سفید پادشاه (فیلم سینمایی)
یادم تو را فراموش (فیلم سینمایی)
جاودانگی (مجموعه تلویزیونی)
یلدا (مجموعه تلویزیونی)
قلب یخی (سریال نمایش خانگی)
هفت سنگ (مجموعه تلویزیونی)
نبش قلب (فیلم سینمایی)
مینو (مجموعه تلویزیونی)
ترور خاموش (مجموعه تلوزیونی)
تاکنون آلبومهای متعددی از این هنرمند محبوب منتشر شده است

 

Leave A Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *